11.4.11

Amsterdam take 2

























5 kommentarer:

  1. Hvor ser det super hyggeligt ud. Jeg kan virkelig lide den der lidt raw feeling i dine billeder!

    SvarSlet
  2. Uh, lav en Amsterdam guide med tips! Så bliver jeg glad. Skal derned til sommer <3

    SvarSlet
  3. @Linn: Det var også rigtig hyggeligt! Og tusind tak :) Jeg har længe fulgt med i din blog; det er altid rart at høre fra dem man selv følger :) Jeg glæder mig til din rabarabartærte opskrift!

    @Samantha: Jeg besøgte en veninde, så hun guidede os rundt. Egentlig brugte vi det meste af vores tid på bare at gå rundt i byen, som er skøn til det, og på vejen fandt vi en del hyggelige butikker og cafeer, som jeg desværre ikke fik noteret. Men jeg er sikker på, at hvis du bare går rundt i byen, så vil det samme ske for dig :) Men jeg har noteret nogle få ting, som du måske kan bruge:

    1. Et område som kaldes "De ni gader" (de 9 Straatjes"), samt Jordan området. Der er en masse vintage butikker og andre fine butikker.

    2. "Noordermarkt": marked der ligger ved slutningen af Prinzengracht (kanal i Jordan området). Ligger ved Noorderkerk. Dog kun åbent mandag fra 9-13.

    3. En vintagebutik der skulle være rigtig god, men som jeg ikke nåede at komme forbi: "Episode" - waterlooplein 1. Mandag-lørdag 9-13.

    4. "American Apparel", hvis det var noget, ligger to steder i byen: Westerstraat 56-61 og Utrechtstraat 85.

    5. "Kriterion", en bar/cafe/biograf/galleri all in one. Virkelig godt sted, ligger Roetersstraat 170. Her er deres hjemmeside: http://www.kriterion.nl/

    Vi var også til en elektronisk festival på et koncert/klub sted, der hedder "Melkweg", som måske har et event når du er der.

    Håber du kan bruge noget af det.

    SvarSlet
  4. Sikke skønne stemningsfyldte billeder! Er det analog foto? Toning og kontrast i billederne ligner hvertfald meget det jeg har set fra andre analoge fotobloggere :) Hvis de bare er redigeret, så er det godt nok topnotch! De har bestemt ikke den samme flade fornemmelse, som man typisk får at se, når folk har prøvet at ramme en analog/lomo effekt.

    SvarSlet
  5. @Michelle: Tak! :) Det er analog foto, så ingen redigering der :) Men ja, det er bare noget helt særligt ved analoge billeder.

    SvarSlet